Képes évismétlés

hajnalban.JPG

Eltelt egy esztendő a legutóbbi képes évismétlésünk óta. Azóta lefolyt néhány liter víz a Sió zsilipjén, s most mondhatnánk, hogy különös, "ilyen még sosem volt" évet hagytunk a hátunk mögött. Ez persze költői túlzás, de kétségtelen, számos emlékezetes pillanat, örömteli esemény, halakban bővelkedő horgászat történt tavaly.

Lássuk csak!

isi1.JPG

Éppen egy évvel ezelőtti felvétel. Örültünk a csapadéknak, mert nagyon kellett a mederbe a víz.

isi3.JPG

Március. Ilyen idő még belefér ekkor, különösen, hogy... 

isi2.JPG
a téli keszegekből már foghattunk a tavasz első napjaiban :-)

isi5.JPG
Na de kérem, ma március 15.-e van!

isi4.JPG

Szép ez, de nem március idusán. Jöhetne már a tavasz!

isi6.JPG

Csak nyugalom! Március utolsó napjai is tartogattak meglepetést, de már pontyot foghattunk.

isi7.JPG
Április elején, az első szebb pontyok egyikével.

isi8.JPG

A nagy tavaszi pontydömpingből még a gyerekek is kivették a részüket

isi9a.JPG

A süllőkre már nagyon fentem a jig horgaimat. Különösen, hogy keletre volt meghívásom...

isi11a.JPG

- Te Balázs. Szerinted horgászott már ez a figura süllőre?

- Egyszer, mutatom: egyszer már biztosan. Nem baj, Tibikém, hajóztassuk csak meg. Süllőt meg fogunk majd holnap... :-)

isi10.JPG

- Na, azért adok neki ajándékba valami leharcolt műcsalit, jó lesz az beszaggatni...

Köszi, Balázs! :-)

isi13.JPG

Horgásztam ilyen különös színezetben is...,

isi14.JPG
... fogtam például csukát,

isi17.JPG

...Gyula barátom például compót,

isi16.JPG

...na de az enyém azért nagyobb, ugye Gyuszi? :-)

isi18.JPG

- Bibi, hát a motorcsónakot hol hagytad?

- Kijöttem a szákomért. Nem félsz a kígyóktól?

- Én ugyan nem.

- Akkor bogozd ki őket, ha kérhetném... :-)

isi21.JPG

Itt igen nagy halhiányban szenvedtünk. Tisza mester pontyot rakózik...

isi22.JPG

...én pedig már vágódeszkával, késsel vártam a delikvenst... :-)

- Lácsi, Lácsi, big poncs! De sajnos nagy baj van! Elgurult a hagymánk!

isi20.JPG

Kuttyogattam is, nagyon mérsékelt eredménnyel, ám annál nagyobb lelkesedéssel

isi23.JPG

Aztán megküzdöttem a régi nádi pontyozós felszerelésemmel a nyílt vízen...

isi26.JPG

...amit az öreg Pozsár nem hagyhatott szó nélkül... :-) Számomra ez volt az év hala!

isi31.JPG

Néha gondban voltam a kézi halfogással (ez is majdnem kiugrott a kezemből...) :-)...

isi12.JPG

...olykor egy tenyér, egy farok volt a felállás... :-) Na de a java még vissza volt. Ugyanis jöttek a vendéghorgászok!

isi29.JPG

Danken, Dunken! Akarom mondani: lesz ez még nagyobb is, Lacika! A sapkám azonban nem feltétlenül passzolt a fejedre, ezt jól láthattuk... :-)

isi25.JPG

- Vilikém, basszus, most szívatsz? Ezt küldöd a horgomra?

- Jeszykém, frankó kis ponty az, nézz csak rá bátran! :-)

isi28.JPG

- Oké! De ezen már csak nevetni bírok... :)

isi34.JPG

Zoli bácsi tényleg örült. Pedig már fogott velem ennél nagyobb pontyot is!

isi33.JPG

Balász, Balázs, add csak ide azt a pontyot, mielőtt elalszol, és visszaesik a kezedből! :-)

isi32.JPG

Csabi balinnal vigasztalódott. Már ekkor elhatározta, hogy visszavág...

isi39.JPG

...amit aztán hazai pályán be is váltott. Egy felejthetetlen napot töltöttem vele és a márnákkal a Dunán. Köszi! :-)

isi35.JPG

Fotyék tanár úr, csak ne panaszkodjon! Most legalább nem betliztünk! :-)

isi37.JPG

Martin tanár úr viszont panaszkodhatott volna, na de amikor ilyen bodorkákat foghat, esze ágában sincs!

isi0.JPG

- Na Vilikém, ha ilyent tudsz fogni, neked adom a kalapom!

- És ha nagyobbat?

- Még a botomat is!  (Persze, se kalap, se pecabot...:-)

isi41.JPG

Nyár közepén megjelent Peti Balázzsal közösen írt kisregényünk...

isi38.JPG

...ősszel kirándultam a Drinán, ahol pért foghattam, paducot nem...,

isi40.JPG

..végül a Nevető Fűrészhal és legénysége is kikötött a Köd szigetén, hogy megbizonyosodjunk róla: a legendákat mindig a valóság szüli... :-)



A bejegyzés trackback címe:

https://pelsologia.blog.hu/api/trackback/id/tr445749314

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Clogfly 2014.01.09. 20:36:41

Most már tudod, miért írtam neked, hogy legalább ugyanilyen boldog évet kívánok, mint a 2013-as. :)
Gyönyörű beszámoló, megtiszteltetés "szerepelni" benne.

horgaszvidek.wordpress.com 2014.01.09. 20:46:32

Hasonló, élményekben gazdag idei esztendőt! Soha rosszabbat! ;)

jójo 2014.01.10. 20:03:49

Azért bíztam benned, és összejött aznap. :)
"paftarítye"? :)

jeszy01 2014.01.10. 21:42:13

Köszönjük Willybá!
Legalább ilyen boldogságokat kíván idénre is mindenfelé a Pacnipontyos Vigyorgó Kölyökhareszos Nagyállat! :)
Az idén nem lenne baj belőle, ha "komolyabb" képeken is szerephez juthatnék... tudom, rajtam múlik. :)

March Brown 2014.01.10. 22:58:17

Az én tavalyi szezonom kb. öt képen bemutatható lenne... :)))

tutajos65 2014.01.14. 22:50:51

Irigylésre méltóan mozgalmas, és termékeny éved volt! Köszönet az élményekért! :)
Csak így tovább, Willy!

Willyfog67 2014.01.18. 19:21:12

Uraim idén "paftaritye", ahogy jójo mondta, aztán lehet javítani!
Ha már paftarítye, mozsna balsoj paftarítye? :-)

jójo 2014.01.19. 20:13:43

@Willyfog67: ocsin horosó...paftarítye!
De ne igyunk előre, a midvéd bőrére -majd közben-.:-)))

Kenyeres László 2014.01.24. 11:20:18

Itt is köszönöm azt a nyári 1,5 napos élményt amit Tőled és a Balatontól kaptam. Mégis életre szólóak. Soha nem horgásztam csónakból, sőt a Balatonon sem. Az első élményem már a nevedhez kötődik. Köszönöm Szári Zsolt! :-)

Remélem 2014-ben sikerül elvándorolnod a Dunakanyarhoz, hogy hasonló élményekkel gazdagítson egy másik víz, más halakkal. Esetleg paducozás? :D

Ui.: Ha az idén is sikerül lejutnom, viszek saját sapkát, mert ez... :D

Üdv.: Kenyeres Laci

Willyfog67 2014.01.27. 15:57:24

@Kenyeres László: Szívesen Lacika, de milyen hal az a lámpaduc?? :-)