Nyílt levél a BHNP Zrt-hez

Ma megkért egy közeli horgásztársam, ismerősöm, hogy levelét hozzam nyilvánosságra. Nem szoktam ilyet tenni, de most – mivel közérdekű problémáról lehet szó – kivételt tettem.

Tisztelt cégvezetés!

Mint rendszeresen Balatonon horgászó helyi lakos, panasszal szeretnék élni az önök kezelésében lévő vízterületen állandósulni látszó horgászproblémám okán.

Az ember elvárná, hogy a borsos áron kínált területi engedélyük ellenében olykor az asztalra való halat is megfogja, s ne kelljen a saját ízlésének nem megfelelő halak kifogásával bíbelődni. Na persze, ne naphalazni tessék – vághatnák rá erre azonnal, de itt nem erről van szó. Naphalazni csak ímmel-ámmal szoktam, legfeljebb a gyerekek kedvére, s egyszer Nap Károlyt üldöztem hetekig, mígnem egy speciális, talán a tenkara legyezéshez hasonlatos módszerrel megfogtam. Nap Károlyt akkor sem sütöttük meg, mert azt mondják, a naphal húsa hirtelen hasmenést okoz, tekintettel eredeti származási területére. De térjünk a tárgyra.

A múlt héten külföldi horgászkiránduláson vettem részt. Erről most nem írnék, mert nem tartozik a témához, mindenesetre hazatérve azonnal a balatoni halak kajtatásához szerettem volna fogni. Ez persze hétfőn nem sikerült, mert megint rossz időt intéztek ide. Amúgy sem horgászhatunk 365 napon keresztül, hiszen télen be szokott fagyni a víz, de nekem, kérem, hétvégén vendégeim jönnek, és halászlét, rántott halat ígértem nekik. Ehhez 2-3 kiló közötti pontyra lenne szükségem, éppen kettőre. Úgy gondoltam, hat nap elég lesz ahhoz, hogy egy, esetleg kettő ilyen pontyot megfogjak. Kérem, hassanak oda a jövőben, hogy lehetőség szerint több jó idő legyen. Ha érdekli önöket, van kapcsolatom a meteorológiai intézethez (Herczeg Petr-nek hívják, jó nagy szélkakas), szívesen összehozom önökkel a jobb idő érdekében.

Hétfőn tehát rossz idő volt, de kedden, bezzeg annál szebb! Ki is szaladtam a közeli helyemre, amit az elmúlt héten ugye nem látogathattam, nem etethettem. Igaz, minden alkalommal csak hét-nyolc szem kukoricát szoktam etetni (ezt egy horgásztársam javaslatára végzem, valahol úgy olvastam róla), na de ez is kimaradt a múlt héten. Gondoltam, most jól bepótlom. Akkor 42 vagy 49 szem kukoricát szórtam, most már nem emlékszem pontosan, s ez meg is hozta az eredményt. Fél kilencig három pontyot sikerült fognom, s akár örülhettem is volna, de éppen itt lenne a problémám.

Az első ponty ugyanis 6,5 kilót nyomott. Tükrös volt, de ez a mi ízlésünknek nem felel meg. A második sem lett kisebb, sőt: az a csúfság elkerülte a tíz kilót, azaz egy teljességgel élvezhetetlen húsú, öreg hal volt. Sebaj – gondoltam – amikor megakasztottam a harmadikat, de rövidesen kiderült: az sem sokkal kisebb. Ráadásul pikkelyes volt, majdnem hét kilós; undorodva dobtam vissza azt is a vízbe, és mérgesen összepakoltam.

Másnap már csak egy bottal pontyoztam, eggyel pedig süllőztem, ugyanott. Gondoltam, ha mégsem tudnék fogni egy-két 2-3 kilós pontyot, akkor legalább valami sült hal kerüljön az asztalra. Pontyot csak egyet akasztottam, de jobb is, hogy nem fogtam meg, mert legalább akkora volt, mint előző este a legnagyobb. Persze nagyobb volt, hiszen elment. Feleslegesen tehát nem kellett összenyálkáznom a csónakot. Azaz, két süllőt ugyan kifogtam (azok szerencsére nem nyálkásak), és egy gusztustalan, ronda nagy ángolnát is, hogy a rosseb egye meg (pedig mi fogjuk).

Szóval, ezennel felszólítanám a cégvezetést, hogy valamit kezdjenek a kezelésükben lévő vízterülettel. Az azért mégiscsak hallatlan, hogy az üdülőszezon után már nem lehet normális pontyot fogni. Van még ugyan két napom (hiszen ma megint rossz idő van), ami elég lehet arra, hogy megfogjam a két rendes pontyomat, de kérem, nekem nincs ennyi időm az efféle úri huncutságokra. Amennyiben holnap sem tudom beszákolni a két halat, a következő lehetőségek közül választhatnak:

1. Feljelentem önöket, amiért a vásárolt szolgáltatásnak (területi engedély) nem tudnak időben, térben megfelelni; a területi engedély ellenében, pont, amikor kellene, nem tud az ember bográcsba való halat fogni. A bejelentést a halászati főfelügyelőnél és a fogyasztóvédelmi hivatalnál egyidejűleg fogom megtenni, az okozott kár pontos megjelölésével.
  2. A feljelentés elmaradhat, ha szombatig leszállítanak nekem kettő (2) darab, két-három (2-3) kiló közötti balatoni pontyot. A tógazdasági természetesen nem felel meg, mert nagyon komoly vendégeim jönnek, valami rissz-rossz ízű hallal mégsem éghetek előttük. Az elmaradt fogás és az elvesztegetett idő okán – mint valami kamat – kérem konyhakészre (filék, csontozat, belsőségek külön-külön csomagolva) szállítsák. A címem a borítékon van, délutánonként négy óra után már itthon vagyok (vagy a vízen).
  3. Ha a következő alkalommal megint ilyen csúnya, a konyhánk számára alkalmatlan halat fogok, kérem, cseréljék be nekem. Az én pontyaimat átszállíthatják a keleti medencébe, hogy ott is legyen ilyen halféleség. Megfelelő opció az is, ám blokk, ha a tőlem elszállított halak ellen halait Karácsonykor, egyben adják oda. Ekkor el fogok fogadni egy üveg pálinkát is, de ezt csak halkan jegyzem meg.

Tisztelt cégvezetés!

Azért ez hallatlan, hogy ebben a kis vízben ne tudjon ennyi idő alatt normális pontyot fogni az ember. Nekem már három hete nem sikerül. Abszurdum! Nem mindenki sporthorgász, aki a kifogott halat mérettől függetlenül visszadobja; kérem, gondoljanak a csak részben sport célból horgászókra is! Gondolom, olyan hálóval halásznak, amin a nagy ponty átmegy, a kicsi pedig bennmarad. A jó érzésű horgászok érdekében kérem önöket, változtassanak a halásztechnikájukon. Hagyjanak nekünk is élvezhető, fogyasztható méretű halat a Balatonban!

Tisztelettel: Halásszy Vilmos

Eddig a levél. A blog szerkesztője természetesen elhatárolódik... :-)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fishraptor 2013.09.26. 19:23:16

Tökéletesen így van, csak megerősíteni tudom! :)

nenono 2013.09.26. 19:46:47

Szeva Koma!

Add át a cimbidnek, hogy hétfőtől két és háromnyaras ponty telepítés veszi kezdetét! Fonyód esetében ez a Vízirendészet mögötti partszakaszon fog történni. (Pontos időpont később.) Gondolom a háromnyaras zsenge példányok már csak megfelelnek a kényes gyomorral megáldott úri népeknek is. Bár az is igaz, ezek még nem 2-3kg-osak. Ha kritérium az előbbi méret, továbbra is tessenek a fent említett halászati hatalom megértő vezetőihez fohászkodni.

Üdv., egy jól informált! :-)))))

fonyod 2013.09.26. 21:26:06

Már halat nemfogni sem tudsz...

AtyafiPeca · http://atyafipeca.wordpress.com/ 2013.09.26. 21:43:57

Bocs, hogy belekontárkodom, de ennek a halnak lefelé áll a szeme és a balyszai is lógnak. Ez önmagában nem lenne baly, de hasonló pontyokat látok mindig ezen blogon. Számomra több mint gyanús, ha valaki állandóan ilyen halakkal pózol. Gyanús továbbá, hogy a horgászon mindig szemüveg van, de mintha az arcvonásai kissé különböznének. Lehetséges, hogy a hal mindig ugyanaz, de az is lehet, hogy a horgász hamis és állandóan más búlyik álruhába. Persze az is elképzelhető, hogy mindkét állításom igaz és a horgász is, meg a ponty is sántít. Vagyis a ponty ugyanaz, de a horgász álruhás. Bár, ha jobban meggondolom lehetséges, hogy a ponty is álruhában van és azért lóg a balysza, mert álruhás, imposztor harcsa van a jelmez alatt. Légy szíves tisztázd magag, mert csinálok egy névtelen blogot és akkor véged!

Üdvözelettel: Névtelen Nándor

Willyfog67 2013.09.26. 22:03:42

@Fishraptor: Te csak a szerelésedet erősítgesd, mert még csak most jön a java! :-))

@nenono: A hétfő már késő. Halásszynak - ha jól olvastam - vasárnapra kell az a két hal. Ha nem fog, küldök neki majd én... :-)

@fonyod: Az mostanában nehéz. Igaz, emiatt csak neked kellett magyarázkodnod... :O

@AtyafiPeca: A képen látható ponty egyébként a Pozsár Pál, akit már kifogtam egyszer a retro botommal, csak levetette a kiskabátját. Azt gondolta, így több esélye lesz. Kíváncsi vagyok, legközelebb milyen trükköt eszel ki...:-))) Egyébként minden más valóban felettébb gyanús lehet. Például - ha nem figyeltél volna - a csónak is mindig ugyanaz. Most papucsot váltottam csimmára, pedig ez ugyanaz a Pozsár Pál. Illusztrálni kellett, hogy már ősz van, és hideg a víz, nem szaladgálunk csak úgy bele, mert felfázunk, aztán belepisálunk - legnagyobb igyekezetünk ellenére is - a csimmánkba. Madarat tolláról, embert barátjáról, a halat pedig pikkelyéről ismerjük fel.
Ha nem tudtad vóna... :-)))

Bojlika 2013.09.27. 21:23:35

Az öreg, ehetetlen, 10 kiló feletti pontyokat kérem a keleti medencébe átszállítani!!!!!!!!! :)

Fishraptor 2013.09.28. 09:00:25

Nagy pecás Halásszy,,,,! :)
Erősítem, de halat csak itt a blogon képeken látok!
Rabrucisokat üldözőnek meg sok halat, de csak annyit amit megeszik! :)

Betti2B · http://bojli.blog.hu 2013.09.28. 09:48:35

"""Tisztelt Halásszy Vilmos (mélyen tisztelt horgásztársunk)!

Levele megérkezett hozzánk, e sorokból értesültünk, hogy Ön nem tud az év 365 napján horgászni, ez mély fájdalmat okoz ez nekünk. Továbbá sajnálattal közöljük, hogy ez a tény, hogy Ön a 8-9 kilós pontyot nem tudja felhasználni a vasárnapi ebédnél, minden menedzserünk által kidolgozott koncepciótól távol áll.
Véleményünk szerint első ízben fohászkodjon Szent Péterhez, vagy hagyja el a kukoricás etetést teljesen. Így megtörténhet az is, hogy nem fog semmit, de legalább a nagyok nem bosszantják.
Kérem, hogy minél előbb értékelje át a dolgokat, a nagy pontyok értelem szerűen csak a nagyobb tepsibe és a nagyobb fazékba férnek el kényelmesen.
Mindenek előtt Ön is lássa be, hogy halászatunk célja csupán ökológiai érdekeket szolgál, Önök csak a mellékterméket élvezhetik.
Köszönjük, hogy megtisztelt bennünket a levelével.
Tisztelettel. BHNP Zrt."""

:) :) :) :)
Kedves Willy, az e havi sporthorgász újság hasábján számomra oly kedves személlyel készült egy portré. Gratulálok neki, üdvözlendő sorok!!!!

Willyfog67 2013.09.28. 12:57:31

@bojliteszter: Kedves hölgyem/uram, köszönöm a továbbított levelet :-), de Halásszy most nagyon mérges, ugyanis a kívánt ponty a horgán volt most délben, de elbénázta...:-( Ezért ki a felelős? :-)))
Köszönöm a méltató sorokat, most már megyek, beszerzek egy sikerest, megnézem, miket hordanak ott össze...:-)))

@nenono: öööö..., aliast akartál írni, ugye? Gyere át hozzánk, itt szakmányba fogjuk a rabrucisokat, csak úgy, a pontyozás melléktermékeként...:-)))

nenono 2013.09.28. 13:11:57

@Willyfog67: Nem, nem! Az "aljas" kifejezés a Frap által az étkezési szokásomhoz kapcsolt halfogásra volt reakció. :-))

Gratula az "aratáshoz"! Gondolom a blökifogúak a nyolcsoros békebeli kukoricára érkeznek ugye?
:-)

Azéé nálunk is megyeget ám a bót. Gyűjtögetem a vonalkódosokból a haljeleket, lehet ingyen lesz a jövő évi területim. ;-)

Üdv.!

Willyfog67 2013.09.28. 20:39:15

@nenono: A hal kifejezetten egészséges táplálék. A rabrucisban mondjuk nincs annyi kedvező zsírsav, mint a lefelé álló szeműben, ettől függetlenül egyet-egyet tessék meghamizni.
Ha van felesleges vonyalkódod, adok érte hatezret. Na jó, hetet. Üzlet a világ...:-)))))

Fishraptor 2013.09.29. 10:22:37

Fater,,,ott az alvégen,,,megyek ólmot venni a a 30-06-os bothoz,,,majd ledumáljuk egy pecánál! :)
Zsolti,,,,most is szakad az eső,,,kártérítést nyújtok be a tisztelt, BHZRTRZRZZTGHTG---non profit KFT-bt, stb. hez,,,szerintem nyerek egy jegyet jövőre,,,! :)

Willyfog67 2013.09.29. 20:29:48

@nenono: Ha üzlet, akkor üzlet. természetesen / db. :-)))

@Fishraptor: Millen kurbli dukál a 30-06-os nyélhez? :-)
Millen zsineg? Az ólom, gondulom, 135 grain-os. Sako, super hammerhíd féle... :-))))
Távcsű? Az nix? Csak úgy, nyél végén a léggyel, mint annak idején Széchenyi? :O

horogasz 2013.09.29. 21:34:25

halásszy vilmos
okleveles sztárhorgász

Fishraptor 2013.09.30. 16:25:02

Willymosbátyám,,,mindent leírt,,8×56-os seeadler van rajt,,,így pontosabban tudom helyszínre küldeni az ólmot! :)

Willyfog67 2013.09.30. 17:17:31

@horogasz: Se nem okleveles, se nem sztár, csak simán horgász. Oklevele van erről-arról, de kinek ne lenne; sztár is van nála, a lájtosból, amit az úszó hegyére tűz, hogy setétben is lássa :-)

@Fishraptor: A fehérfejű rétisasról nem tudtam. Annak idején volt közöm hozzá...:-))))

Fishraptor 2013.09.30. 18:20:11

Bocsáss meg, nem tudtam az ólom pontos adatait: 180grain,,,kis keszegre is érzékeny, de a hatira is jó! :)

tutajos65 2013.10.01. 21:41:32

Köszönöm Willykém!Megvilágosodtam! Hogy nekem milyen szerencsém van! Nem zaklatnak ilyen bölek jószágok.
Szívből jövő sárga irigységgel:) : tutajos

Willyfog67 2013.10.02. 20:43:20

@tutajos65: Talán, ha a pörgettyűs botot lecserélnéd...:-)Örülök, ha a világosodáshoz ennyi elég (felénk napok óta nem derül ki, hiába szeretnénk; egyfolytában fúj a szél, semmiféle mormon térítés nem használ...:-)

godzikka 2013.10.03. 09:26:46

Szia Willy,

Azért a hét második felében sem maradtál eredménytelen, mégha a hallé-optimális potyeszek továbbra is a nád körül áznak :) Egyébként is, Pelso-anya vágja hozzád a 6-osokat, Te meg nem érted, hogy ez 2 in 1 ajándék a részéről, ahogy a kétszer három az hat. Át kellene nyergelned a húsevőkre, az is legalább annyira megy.
Horgászoknak odaszúrt finom kritikád a tavaszi történések fényében különösen telitalálat. De igazán jóízűt nem tudtam nevetni.

Üdv,
godzikka

Willyfog67 2013.10.04. 20:54:28

@godzikka: Szia Zoli, ez a lehűlés úgy berántotta a kéziféket, hogy orra buktam a csónakomban...:-)))