2012 - Képes évismétlés

Augusztus.JPG

Gondolom, nem árt egy kis visszatekintés: mi történt az elmúlt évben szűkebb hazám tájékán? Sajnos nagy fogásokról, rekordokról nem tudok megemlékezni, ahogy ezzel a rendszeres olvasó tisztában is lehet. Egy esztendő azonban hosszú idő, ami alatt átél és megtapasztal az ember ezt és azt. Ezennel kezdődjék hát a diavetítés! Ígérem, helyenként meg fog görbülni a tükör, és nem lesz sok szöveg a képek alatt; úgyis járattam a számat az elmúlt évben - éppen eleget!

01.24.JPG

Január érdekesen indult. Kora tavaszias időben, 19.-én még szép keszegeket fogtam az öbölben...,

01.29.JPG

...aztán öt (!) nappal később, január 24.-én már kövér jégen etettük házi jellegű vadkacsáinkat.

téli rakó.JPG

A telet kihasználva "jeges-rakós botos" horgászatot is műveltem lékről ... :-),

fakutya1.jpg

...és jókat fakutyáztunk, miközben Gyulának megígértem:

motorcsónak.JPG

...ha még a Dunára is elvisz motorcsónakázni…,

gyulaponty.JPG

...fogatok a nyáron vele olyan, de olyan pontyokat... :-)

03.11.JPG

A tél ugyan keménykedett, de nem sokáig: március 11.-én, jégolvadás után megfogtam az első bodorkát, amire alaposan rácsodálkoztam…

03.16..JPG

...holott öt nappal később már a szezon első pontyának is örülhettem.

erdeizoli.JPG

A rossz szomszédság török átok. Na, ebből kijutott nekünk is: tavaly új lakók költöztek mellénk… :-)  Zoli bácsival még úgy-ahogy kijövök...,

imicompó.JPG

...na de az Imi, már bizony keményebb dió. Állandóan lehorgászta a helyeimet, és ilyen halakat fogott ki előlem... :-)

szigorú.JPG

A hátsó szomszéd, Attila, egykori olimpikonunk (mindig provokálom egy kis birkózásra) nagyon szigorú ember :-),

lágyszívű.JPG

...pedig lágy szíve van, ezt igazolhatom!

áprilisi nyitó.JPG

A süllőnyitányt nagyon vártam. Vártam a mentoromra, aki eljött, és oktatott...,

rita.JPG

...barátnője, Rita ezt először teljes közönnyel szemlélte...,

rita unalom.JPG

...később aztán megunta...,

rita halat fog.JPG

...végül segített halat fogni… :-)

süllőm.jpg

Na jó, azért én sem voltam teljesen béna! (Többek szerint igen, és valami vakszerencsét emlegettek...) 

van víz.jpg

Kezdetben még volt elég víz...,

elfogyott.JPG

...de aztán egyre csak fogyott, fogyott…, :-(

pergettyűs keszeg.JPG

...ahogy elfogyott egyszer Pergettyűs Tomi haja és szakálla is: Jani Papa lefodrászkodta. Hiába kérleltem, hogy vegye le a sapkáját, mert beárnyékolja az arcát, és nem lesz jó a felvétel… :-)

sziszi.JPG

Sajnos Szilárd fiam tavaly keveset horgászott, nem gyakorolta eleget a halfogást :-(

kacsafalka.JPG

Néha megleptek a vadkacsák…

ellenőr.JPG

...egyszer az ellenőr is…,

Vilikém, biztos.JPG

...de a legnagyobb meglepetést Martin Gabi barátom okozta: Vilikém, ezt most komolyan mondod, hogy dobjam vissza?

kicsúszott a kezemből.JPG

Ajaj, kicsúszott a kezemből! :-)

vidám ponty.JPG

A szezonban jobbára pontyokat fogtam. Néha ilyen vidámat…,

letargiás ponty.JPG

...olykor ilyen letargiába esettet...,

ponty vihar.JPG

...és volt olyan, amelyik majdnem (rá) fázott… :-)

csókos.jpg

Kefete pontya azonban még szerencsésebb volt: kapott egy csókot...

áteveztük.JPG

Sajnos nem sok időm volt csónakázni, de egyszer azért áteveztük a Balatont.

csukák2.JPG

Nyáron megejtett pergetéseim során süllők helyett jobbára csukákkal kellett vigasztalódnom. Nem bántam...

kaja1.JPG

Nálunk a hal szinte mindennapos fogás. Volt, hogy tűzdelt csuka került az asztalra...,

kaja2.JPG

...aminek nagyon örültünk Tisza Lacival, különösen, hogy Ticsu barátunk készítette el! :-)

kaja3.jpg

Néha én is főztem, itt éppen Jantner Csabi és Holi társaságában...,

kaja4.jpg

...később kibővülve Kredenccel, Segal-al, valamint a H3.3 teljes mezőnyével, ami erősen nehezítette a dolgomat...:-).

hosszú kép.jpg

A H3 motorjai. Ők azért ilyen vidámak, mert nem jutott nekik halászlé... :-)))

kaja5.JPG

Mégis a legnagyobb kihívást a Mohácson főzött halászlé jelentette, ez kétségtelen! :-)

kímélet1.JPG

Minden halat azért persze nem ettünk meg. Elúszott a „sebhelyes”...,

kímélet2.JPG

...megmenekült több kisebb kollégája is...,

kímélet3.JPG

...ahogy a „viharponty” is remélhetőleg boldogan úszkál valahol a Balatonban.

kímélet4.JPG

A pontyok mellett amnesztiát kapott jó néhány süllő..,

kímélet5.JPG

...amiért egyszerűen csak lehülyéztek bennünket a szomszéd horgászok, de nem bántuk!

kímélet6.JPG

Bizony, a csukákat is, egy kivételével...

kímélet7.JPG

visszaadtam a Balatonnak.

badacsony.JPG

De a lényeg: nap mint nap láthattam a Balatont, az öreg Szürke Barátot,

utolsó előtti.JPG

Ezt a csodát, ahol – micsoda szerencse! – élhetek.

utolsó kép.jpg

Vajon kellhet-e ennél több?



A bejegyzés trackback címe:

https://pelsologia.blog.hu/api/trackback/id/tr684992343

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fonyod 2013.01.02. 20:43:12

Elég jó lett, nem mondhatok mást.
Remélem írsz majd valamit arról, hogy látod meg a pontyugrást 183 m-ről a 6 dioptriáddal!

Willyfog67 2013.01.02. 20:50:25

@fonyod: Látom, nagyon kevered a számokat. 300 méter és 3 dioptria. Valljuk be, azért nem mindegy. Az a plusz három dioptria már gáz lenne...:-)

jeszy01 2013.01.02. 21:03:39

Köszönöm Willy a "képregényt", és köszönöm, hogy belevettél bennünket is! Jó érzés visszanézni és egy megmagyarázhatatlan izgalom lesz úrrá rajtam, hogy nagyon mennék már... hiányzik a vizetek "szaga"!
:)
BUÉK
Jeszy

Szigetközi Pecás · http://szigetkozpeca.blogspot.com 2013.01.03. 08:05:02

Szép évértékelő lett, ennél nem kívánhat egy horgász sem többet :-)

Clogfly 2013.01.03. 11:23:51

A tökéletes értékelő! :)
Hatalmas élmény látni azokat az arcokat, akiket névről már ismer az ember a könyvből! :)

Willyfog67 2013.01.03. 12:36:48

Lett volna még kép, emlék, mondanivaló, s közben már rájöttem, néhány fontos dolog kimaradt belőle. Például: azt az elnyújtott képet azért így vágtam meg, mert, szóval... étvágytalanságot okozó fotót mégsem tehetek fel!!:-))) Igaz, még feljebb kellett volna vágni, de akkor meg lemaradt volna Andi és Hajni, akik meg a kép összhatását jelentősen emelik...:-))) És még sorolhatnám..., de majd jövőre!

steveolson · steveolures.com 2013.01.04. 10:14:59

A csuka elég étvágygerjesztőnek tűnik!
Jó kis összefoglaló.
Én is valami hasonló hónaponkénti összefoglalóban gondolkodtam. A megvalósítás még várat magára.

Magasabb vízállást, és legalább annyi halat kívánunk magunknak (kicsit önzően :)), mint a 2012-es évben!

Görbüljön!

Willyfog67 2013.01.05. 11:39:52

@steveolson: a metamorfozilált csukára visszatérve: a képen csukaderéktól jobbra-balra, azok ott egyben sült kacsamájak... Szóval, ez egy gasztronómiai puccs, elsősorban az epe ellen, tanúsíthatom :-)
A hónaponkénti összefoglaló jó ötlet, várjuk a megvalósítást!