Halat főztünk Vonyarcon

DSC_0054.JPG

Hagyományosan az elmúlt hétvégén került megrendezésre a 40 halász emléknapja Vonyarcvashegyen, ahová cégünk és egyesületünk csapatát is meghívták. Természetesen mindig részt szoktunk venni ezen a baráti, szakmai összejövetelen, ahogy most is. Összepakoltuk a halfőzéshez szükséges eszközöket, belevaló- és mellévaló alapanyagokat, majd útnak indult kis csapatunk. Tisza Laci is elkísért bennünket, fényképező masinával a vállán; most az ő összeállításából láthatunk egy rövid szöveges, sok képes beszámolót!

Na persze, az első felvétel. Laci mindezt azért készítette, mert Balázzsal közösen szerzett könyvünk két tűz közé szorult. Elöl az én bográcsom, mögötte pedig Kárász barátom kondérja. Laci javasolta, remek alágyújtós lesz az, de tekintettel a száraz akácra és a negyven fokos hőségre, egy szál gyufa is elég lett a tűzgyújtáshoz.

DSC_0020.JPG

Fotóriporterünk ekkor tette a javaslatát, amire nagyon nem tudtunk figyelni, mert Kárász barátommal (aki az egyesület színeiben kuktáskodott), ekkor már a halat készítettük elő. Mind a ketten Körös-Tiszai jellegű, szálkamentes halászlét terveztünk főzni.

DSC_0019.JPG

Első lépésként természetesen a hal filézése, majd szálkátlanítása következett. Ebből a képből nem derül ki, hogy Kárászujj, netán pontyszelet kerül az alaplébe, én mindkettőre gyanakszom. A kárász egyébként gyomhal, halászlébe nem való! :-)

DSC_0004.JPG

Épül az alaptábor. Innét próbáltuk meg a csúcs elérését, természetesen kellően felkészülve. Serpáink szorgosan segédkeztek, rendezgették az ellátmányt, a szív- és idegerősíteket osztályozták. Hamarosan próbára került sör..., akarom mondani sor. Íme:

DSC_0016.JPG

Ha már a hagyományok: ilyenkor mindig füstölt, főtt csülök a bevezető menü, melyet Hauser Miki szállítmányoz. Elcsaltunk néhány paprikát és paradicsomot a léből, és megebédeltünk. Tudtuk, nehéz munka vár ránk... :-)

DSC_0072.JPG

Na de ennyire? Ha már az elején gondok adódnak, mi lesz itt később? Kárász nehezen viselte egyelten kis baltánk kapitulálását, feloldozáshoz folyamodott...,

DSC_0007.JPG

... amit teljesen megértettem: én inkább a démonok segítségét kértem, pontosabban szívtam magamba... :-)

DSC_0030.JPG

Túl a kezdeti izgalmakon és feladatokon, végül is bográcsba került az alaplébe való.

DSC_0013.JPG

Ehhez már csak víz kell, vagy dobjunk rá egy kis hagymát, paprikát, paradicsomot is? Dobtunk rá, majd...

DSC_0034.JPG

... felöntöttük... te jó ég, mivel? Kárász nem pazarolt, tessék megnyugodni. A sört megitta, a dobozból pedig hiteles mérőetalon lett. Mert a vizet ki kell mérni, pontosan, ugyebár... :-)

DSC_0032.JPG

Kárász az első evidenciát szépen betartotta. Azaz: nem engedte bő lére az alapot. Nem akarom lelőni a poént, de a második evidenciát is betartotta, na de ki nem? Mert átkozott a hal a harmadik vízben! De ez itt még csak ekkor a második volt...

DSC_0039.JPG

Nem tudom, ismerős-e valakinek ez a nóta: rotyog már a halászlé... Ha valaki ismeri, esetleg a neten felleli, belinkelhetné alább... :-) Mivel itt maradt némi dologtalan időnk, nagyjából negyven perc, igyekeztem hasznosan eltölteni azt.

DSC_0050.JPG

Néhány arra járónak dedikáltam az új könyvet. A kép úgy lett volna teljes, ha Balázs mellettem ül, és ő is ír. Talán majd jövőre, az új kötettel... :-)

DSC_0075_1.JPG

Itt éppen Fekete Áron tógazdának és Gilinek írogatok, akik azért a halászlére - természetesen - kíváncsibbak voltak. Ez érthető, hiszen egy könyvet nem lehet megenni. Még két fűz között sem.

DSC_0057.JPG

Kész az alaplé. Nem passzíroztunk, csak szűrtünk. Én úgy gondolom, aminek ilyenkor már a lében kell lennie, az már ott van, mindenféle nyomkodás nélkül is.

DSC_0044.JPG

Na de mielőtt tálalnánk... Itt Kárász bácsi bográcsát minősítem le, pedig tudtam, jófajta szűrlet bugyog benne. Egyébként mind a mai napig emlékszem arra a főiskolai időkből származó lére, amit Kárász készített anno nekünk a Deseda partján: csak keszeg volt benne, de állítom, azóta sem ettem finomabbat...

DSC_0081.JPG

Tálalás a zsűrinek. Nem a hölgy keze remegett, elhihetik... :-)

DSC_0079.JPG

Kárász bácsi is tálal, ámbár már előre szabadkozik: sajnos egy picit nagy horgot használtam a belevaló kifogásához, ezért némi vasas mellékízt érezhet majd a zsűri... :-)

DSC_0007.JPG

Aztán, amíg a zsűri dolgozott, mérlegelt, kóstolt, mi...

DSC_0030.JPG

...nehezen bírtuk az izgalmakat, és ismét démonainkhoz fordultunk... :-))))

DSC_0031.JPG

Rövidesen azonban felszállt a füst. Gyerünk az eredményhirdetésre!

DSC_0087.JPG

Sorolták a neveket, csak minket nem akartak... Ez ilyenkor éppen olyan jó dolog, mint amikor az elbocsátottak neveit sorolják. Igen ám, de már csak ketten maradtunk a végére! Őszintén sajnáltam, de Kozári Mikinek, egyesületünk elnökének kellett aztán előbb kisaszzéznia, hogy...

DSC_0099.JPG

...átvegye a második helyért járó érmet, és a főzőmester, Kárász bácsi nyakába akassza. Szép volt, Karcsi!

DSC_0093.JPG

Végül én következtem. Előbb Füstös Gábortól vettem át némi apróságot...,

DSC_0096.JPG

... majd Dióssy Kláritól az érmet...,

DSC_0097.JPG

...és végül..., izé.., szóval, ha a Tisza Laci nem kapkodott volna annyira a fotómasinával, akkor kiderülne a harmadik díj is... :-)))))

DSC_0116.JPG

Ti most tényleg le akartok kamerázni? :-)

DSC_0113.JPG

Oké, de előbb beszéljük meg a gázsit... :-))

DSC_0121.JPG

Kárász bácsival itt már ünnepeltünk...,

DSC_0101.JPG

...majd velünk örült Miki is. Hiába, kérem, a háttérmunka legalább olyan fontos!

DSC_0104.JPG

Kárásznak adtam egy aranyérmet. Hogy miért, az nem publikus, ne kérdezze senki... :-))) Egy biztos: megérdemelte!

DSC_0056.JPG

S mire visszatértünk a bázisra...

DSC_0130.JPG

...már csak ez maradt: egy kis kóstoló a főzőknek. Tisza Laci ugyanis három tányérral rövidítette meg a bográcsunk tartalmát, titokban... :-)

DSC_0085.JPG

Köszönjük, hogy itt lehettünk, reméljük, jövőre is ugyanitt, ugyanezzel a csapattal!

Fotók: Szita Laci

DSC_0148.JPG



A bejegyzés trackback címe:

https://pelsologia.blog.hu/api/trackback/id/tr475446170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jeszy01 2013.08.06. 08:48:27

Gratulálok Willy mester, megint nem sikerült hibázni! Sem az írásban és persze a főzésben sem.

Jók a képek, nagyon visszaadják a szövegből kiolvasható hangulatot.

Meg is éheztem egy jó lére, olyan dorogi bányásztálkásra...

Na, meg az a pontycsipsz!?

Kezdem ellopni tőled az alapfogásokat (nem feltétlen a halfogásra és a pucolásra gondolok, mert azt még mindig csak ugatom, mint kiskutya a holdat), anyósom a legutóbbi halászlevemre azt merészelte állítani, hogy életében nem, evett ennél jobbat. Gondoltam: elég szerény halászleves múltja lehet szegénynek!
Lehet, hogy azért dicsér, mert a baráti társaságunkban az utóbbi időben több pár elvált és ezzel próbál visszatartani?
Jól van, meggyőzött, legközelebb nem az alapléből küldök neki...

nenono 2013.08.06. 09:22:41

Tőlem is kijár a gratula! Bár haragszom rád! Nem említetted, hogy részt vesztek eme rendezvényen. Ha tudom, természetesen azt a 3km-t megtettem volna a kedvedért. De hát, hogy is van ez, "néma gyereknek.........." :-)

Üdv.!

godzikka 2013.08.06. 09:58:31

Szia Zsolt,

Miért kell ezt nekem délelőtt 9:50-kor olvasni? Még kb. 3 óra van ebédig...
Ha tippelnem kellene, FG a "Tavalyi év csúcshorgásza" díját adta át ;)

Most hétvégén, meg a 20-ai 4 naposon is Fonyódon leszünk. Remélem tudjuk pótolni az elmaradt pecát. Mivel egy nagyon kedves ismerősömnek már beígértem a vasárnap reggeli keszegezést, már nem volt szívem lemondani neki, annyira várta (legalább annyira, mint én a közös pontyozást). Te biztosan meg fogod ezt érteni, hiszen az önzetlen segítség, mint jó példa ragadós :)

Üdv,
godzikka

horogasz 2013.08.06. 21:00:24

godzikka lelőtte a poénomat. illetve most már az ő poénját. :) én is a csúcshorgász díjra tippeltem... volna.
de basszus, milyen belterjes verseny ez, ahol az első három helyezett egy alomból való... le volt ez zsírozva, pfejjj. kicsit azért reménykedtem olvasás közben, hogy a közgép esetleg beelőz majd, aztán mégis te vitted el a pálmát ;)
most már elárulhatod, azért remegett a kezed, mert a zöldruhás zsűrihölgy dekoltázsát csekkoltad? :)))))))))))

Clogfly 2013.08.06. 21:23:59

Bátyó, óvtam volna, ha nem Te nyered meg. :) De így minden rendben. Itthon ódákat zengtem a hallevedről, most már elhiszik.
Egyszóval: gratulálok!!

Willyfog67 2013.08.06. 22:24:40

Uraim, köszönjük! Sajnos csak most érek rá reagálni, mert eddig feltartottak a pontyok. Nem hiszem, hogy valaha is horgásztam ilyen jót a Balatonon, mint ma délután. Életem hala is a horgon volt, de sajnos nem tudtam egy rövid fotó erejéig bebillenteni a csónakba. Hiába, érik a paradicsom a kertek alján... :-))))))
Ezek a halételek egyre jobban meggyőznek arról, hogy szükséges lenne valami missziós munkát kifejteni az elkészítésük ügyében. Látom, hogy micsoda távlatok nyílnak meg sok ismerősnél például csak a ponty chips-szel. Éppen ma beszélgettünk erről Tisza Lacival. Az ember azt hinné, hogy ez a fajta (elő)készítési mód lerágott csont. Hát nem. Olyan barátaim váltak chips-falókká, akik a pontyot eddig száműzték az étlapjukról.
1. a csúcshorgász díj téves :-))
2. közgép a Strabag? :-)
3. nenono sajnálom, én ott mindig fix vagyok (hallom, miféle technikával fogják felétek a süllőket. Írhatnál róla...:-))))
3. ma elkelt volna egy segítség a csónakban... :-)

Biztospont(y) 2013.08.07. 17:54:47

A ponty chipsről azért írhatnál többet is, vagy titkolod a receptet mert minden főzőversenyt meg akarsz nyerni?
Életed hala harcsa volt?

*kredenc* 2013.08.08. 08:21:18

Mennyen a Maga a minden szempontból a bárhová!!! Megnyerni a főzőversenyt??? Utána meg csorgó nyállal elolvastatja velünk? Hogy szaladt volna cigányútra az rút színű sörcsúfolat. Utána meg élete formájában pecázik az érő paradicsomra? Hát nőjön be az orralika:D

*kredenc* 2013.08.08. 08:25:54

Hát Kend mit meg enged magának újabban? Korgógyomros nyálfolyást előidézni írás formájában? Nem röstelli magát? És akkor még a képriport alanyával elviszi az első helyet is? Hogy szaladt volna tévútra az a sötét erővel átitatott sörutánzék. És a végén meg még nem átallik a bevallani, hogy a lassan érő paradicsomot szüreteli a kertek alatt? Hát nőjön be az orra luka, de legalább is a Füstös kezelje statisztikai adatként a jövő évben is :D:D:D
Gratulálok Drága Barátom, sajnos minden szempontból rászolgáltál:D

*kredenc* 2013.08.08. 08:27:03

na ez is szép. először eltűnik a rendszerben a karcolmány, majd előtűnik mindkettő. indarendszer én így szeretlek...

Willyfog67 2013.08.08. 21:36:18

@Biztospont(y): A ponty csípsz egy mindenki által ismert, egyszerű halétel. Röstellnék róla posztolni. Közkívánatra, persze...:-)))
A hal biztos pont(Y) volt, mert kukoricára jött szép kiemelős kapással. Annak ellenére kiemelte, hogy harminc centis volt az előke. Jó hal volt, de csak azért, mert elment....-)

Willyfog67 2013.08.08. 21:38:35

@*kredenc*: Tudjuk, nem csak a pecabot kezelésével vannak gondjaid. A kompúter egyszerűbb dolog, de az se megy... :-)))))))))
Azért jelzem, néhány érő paradicsom rád is vár. Jelezd, ha tudsz jönni.

zsohigaby · http://www.balatonhorgasz.hu/ 2013.08.09. 12:55:23

Én azt szeretném kérdezni, hogy:

Volt-e elég só a halászlébe? :D

Willyfog67 2013.08.09. 21:04:52

@zsohigaby: Én csak annyit szeretnék mutatni, hogy:

középső ujj meredezik, a többi behajlítva, kinyújtott alkar... :D

Willyfog67 2013.08.09. 21:07:43

@jeszy01: Te jeszy bátsi!
Visszatérve az első kommentedre, eszembe jutott Zoli barátom minapi beszámolója. Aszongya, hogy: "... a télen legyúrtam magamról tizenöt kilót, új ruhákat kellett vennem. Tavasszal lecseréltem az autómat, szegény xy (a feleség - a szerk.) azóta retteg, hogy ő következik... :-))))))))

jeszy01 2013.08.09. 21:25:05

@Willyfog67: Nézz ide! Zoli barátodnak kívánom, hogy aki miatt lefogyott és autót cserélt, ő is rettegjen majd...
Egészen egyszerűen úgy a helyes, ha a nő retteg, ők erre lettek utaltatva. Nem szeretném elmesélni, milyen egy túlságosan emancipált, erősen magabiztos nő... tuti nagyon sokan ismerik ezt a felemelő érzést!

Fishraptor 2013.08.10. 04:52:12

Zsolti!
Beszélgettünk is egy kicsit , de erről nem beszéltél,,pedig fogattad a harcsát velem! )
Gratulálok és köszi még egyszer! :)