Ez elment vadászni, ez meglőtte...

Rendhagyó, vadászós poszt következik. Hal nem lesz benne, horgászat sem, és a Balaton is legfeljebb a közelségével kapcsolódik a tegnap este történéseihez. 

Immár húsz éve van fegyvertartási engedélyem. Az utóbbi öt-hat évben már alig volt időm és energiám a vadászatra, különösen a nagyvad vadászatára, ezért az elmúlt évben eladtam mindkét golyós fegyveremet. Ezért talán érthető, hogy nem gondoltam tegnap este arra, amikor Siófoknál autómmal felkanyarodtam a sztrádára, és elindultam Fonyód felé, hogy tulajdonképpen szarvas vadászatra indulok…

Öt kilométert hagytam magam mögött, kényelmes, kereken száz km./órás sebességgel hajtva, amikor a Zamárdi leágazó előtt néhány száz méterrel „beúszott” elém egy szarvas. Láttam már ilyen képet, s ugyanilyen közelségből: a somogytúri szarvasbikámat kb. harminc méterről lőttem meg, és pontosan ilyennek láttam a céltávcsőben kinagyított, megugró alakját…

Autóm tökéletesen kilőtt golyóként kapta derékba a derék kis jószágot; a kis szó most azért állja meg helyét, mert egy fiatal, első agancsos bika volt, amit a vadászember „spíszernek” nevez.

A többi csak valószerűtlen villanás volt. Mint a filmeken. Elsötétült minden, igyekeztem egyenesben tartani az imbolygó karosszériát a fékezés közben, és csak reménykedtem, hogy a pályán maradok. Aztán megálltam. A vészvillogót ösztönösen nyomtam meg, de kiszállni nem tudtam azonnal, mert megszorult az ajtó. Végül sikerült kifeszítenem annyira, hogy átpréseljem magam rajta.

A fiatal bika ott feküdt a belső sávban, keresztbe az úton. Autóm jelentős metamorfózison ment át, de nem volt idő ezzel törődni: lámafények közelítettek, nagy sebességgel. A harmadik autó – valami transporter lehetett – hatalmas durranással hajtott végig a vad tetemén, és borzalmasan imbolyogva, de sebességcsökkentés nélkül hajtott tovább… Még így járt két autó, de ekkor már mellettem volt a vad porhüvelye, még mindig a belső sávban. Görgették maguk előtt-alatt-után az autók… Egy kocsi végre megállt, a sofőrrel gyorsan beszaladtunk a belső sávba, és közös erővel (egyedül nem ment volna) lehúztuk a leállósávba a szerencsétlen vadat. Ezúton is köszönöm az ismeretlen úriembernek, aki ezt a bátor, és felettébb véres tettet (könyékig összevéreztük magunkat) végrehajtotta velem.

Aztán kijöttek a rendőrök, majd rövidesen a közútkezelő, végül az illetékes vadásztársaság helyi fővadásza, aki elszállította a szarvast. Közben Margó és Pergettyűs Tomi már közelítettek Zamárdi felé. Kissé megnyitottam szemem előtt az összetört üveget, így már kiláttam, és közútkezelői díszkíséretben, saját lábamon lejöttem a pályáról…

Szóval, elmentem vadászni, meg is lőttem, de jelentem, itthon vagyok, és tegnap este óta kissé más szemmel nézek a körülöttem lévő világra. Hallottam már ilyen át- és felértékelődésekről, most már tudom is, miről beszéltek ilyen alkalmakkor...

Végezetül néhány, számomra kedves képet ezennel megosztok az olvasóval. Kérem, tekintsünk most el attól, hogy ez valójában egy horgászblog…

  

 

 

Címkék: vadászat 

A bejegyzés trackback címe:

https://pelsologia.blog.hu/api/trackback/id/tr344326811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

steveolson · steveolures.com 2012.03.20. 09:46:02

Hát ez nem semmi história!
Nagy szerencse, hogy nem történt komolyabb baj!
Horgász egy jót és nyugodj meg!

Ambiorix 2012.03.20. 11:31:50

Hát apám, távcsöves puskával lövöldözni ezekre a kis szerencsétlenekre, büszke lehetsz magadra,

zsolt64 2012.03.20. 11:41:29

@Ambiorix: Gratulálok a hozzáállásodhoz. "Jajj de édi-bédi szarvaska stb..." Amellett meg elsiklottál hogy 3 autó lassítás nélkül áthajtott a szarvason. mi van ha ember fekszik ott..

nenono 2012.03.20. 11:45:49

Sajnálom ami történt veled, illetve az autóddal. :( A fő, hogy nem sérültél meg, a vas pótolható, javítható.

Üdv!

szakállasbácsi 2012.03.20. 11:53:25

A lényeg és az igazi szívás kimaradt. A biztosító, amihez kell az erdészet, vagy vadásztársaság igazolása. Gyakran be kell vinni a véres több mázsás büdös dögöt a társasághoz, mert különben nem fizetik ki a kárt. Na az cseledzs a javából, oda már nem elég ügyesen kezelni a Manlicher-Schönauert.

Lángharcos 2012.03.20. 12:18:19

Ez az áthajtanak rajta durva... láthatóan baleset történt, megállt valaki vészvillogóval és áthajtanak egy úton fekvő tetemen. Bármi legyen is az.

Idióták miért kapnak jogosítványt?

Tapmancs 2012.03.20. 12:41:21

@Lángharcos: +1

Akár ember is lehetett volna.

Viszont ilyenkor valaki megtéríti a kárt ugye? Mert az autópályák elvileg kerítések között haladnak, védettek a vadaktól, vadveszély-táblák sincsenek...

1kutya 2012.03.20. 13:15:47

most mondjam azt, hogy kurva nagy mázlid volt?

gsc 2012.03.20. 13:26:55

@Lángharcos: szerintem sötét volt...
"nem volt idő ezzel törődni: lámpafények közelítettek, nagy sebességgel"
egy szabályosan beállított tompított fényszóróval kivilágítatlan autópályán 130-cal nem lehet időben észrevenni ha valaki lefekszik eléd

fonyod 2012.03.20. 13:49:28

Egy szarvaspörkölt rendel!

ex-leprás 2012.03.20. 15:54:48

na jó, de mikor lesz halas poszt?

Willyfog67 2012.03.20. 19:50:52

@steveolson: köszi, így is volt, ma délután pecáztam egyet, és fogtam is néhány pontyot. Szép zöld volt a nagy víz...
@nenono: köszi, öreg harcos, valóban ez a lényeg.
@szakállasbácsi: ott a pont, nehéz hetek elé nézek, de van DAS tagságom :-)
@Lángharcos: sajnos gsc-nek igaza van, nekem csak az volt furcsa, hogy aki alig bírt "talpon" maradni, miután átugratott a vadon, megállás nélkül tovább hajtott. Érthetetlen.
@Tapmancs: bármilyen hihetetlen, vannak vadveszélyt jelző táblák a pályán. Ahol a baleset történt, ott is van: előtte tíz méterrel ütköztünk, de utána ötven méterrel tudtam megállni...
@fonyod: Zoli, javíthatatlan vagy... :-))) De, a rendelésednek eleget fogok tenni.
@ex-leprás: :-))

Fishraptor 2012.03.20. 21:09:15

Zsolti,,szívből örülök, hogy nem lett semmi bajod!)

jeszy01 2012.03.20. 21:33:04

Willy basszus, ez hátborzongató! Tényleg nagy szerencse, hogy nem lett semmi bajod!
Már azon felül, ami előtte is volt! :)
Ha esetleg tudok valamiben segíteni, akkor jelezd lécci! Bár a DAS azt hiszem profi ebben a témában!

Érdekes ez a nem állok meg téma... mint az amerikai filmeken, amikor a vonat elsodor egy gengsztert autóstól és megállás nélkül robog tovább. Sose értettem... persze az film, de ez a valóság!

70vr70 2012.03.24. 18:44:52

De jó tudni, hogy nem lett bajod!

Rudi

Willyfog67 2012.03.24. 21:02:13

@70vr70:
Üdv Rudi,
készülök a bajra, különösen, hogy új szomszédaink lettek! :-)
Ez maga az Élet és az Irodalom...
(Zolikát is üdvözlöm!)

Fishraptor 2012.03.27. 16:55:32

Szépen lehet fogni a pontyot,,,keszeg még nem nagyon megy!
Holnap támadok megint!)

starboard · http://horgaszat-befektetes.blogspot.com/ 2012.04.02. 11:57:15

Kedves Willy,

Orulok, hogy tulelted mert ezt a Suzukit nem erre epitettek :( azonban ami ezek utan jon a vadsztarsasaggal es a biztositoval ... hat nem irigyellek... meg az is lehet, hogy a vadaszoknak is karteritest kell fizetned a vadert...

azert egy bejegyzest dobj, ha lezarult az ugyed...

ps) gratulalok a halakhoz :)

Willyfog67 2012.04.02. 20:49:00

@starboard: Köszönöm neked is. A vas már csiszolódik, épül az új fém-köntös, de a neheze valóban most következik. Pénztárcailag is, utánajárásilag is. Bízom a DAS-ban...
Szerda este lesz időm ismét pecázni, remélem Frap rövidesen jön és biztat, hogy menjek :-)

nenono 2012.04.03. 16:31:32

@Willyfog67:
Szeva öreg harcos!

Ugyan nem Frap vagyok, de azt tőlem is megkaphatod, hogy ugyan menj már. :))
Frap nyakra főre fogja a malacokat, ezért én már nem is megyek. Úgyis kiszedte már előlünk az utolsó darabokat. :-))
Na jó, azéé egy két zsinórszaggató keressen meg szerda este. :)))))))

Fishraptor 2012.04.07. 18:33:50

@Willyfog67: Remélem én is,,,a hónap második felében lesz egy hét szabadom,,,ott megejtjük a pecát!))

Fishraptor 2012.04.07. 18:41:41

@nenono: Szia tóvégi!))
Ne is mond,,engedtem vissza a halakat majdnem meglincseltek,,,de te is eljöhetnél,,,igaz téged a rabrucisok érdekelnek!)))
Nagyon változóan esznek,,,nincs rendszeresség !
Hagytam még neked is,,,csak várd....!))